Pages

07 December 2016

TIPS KEDIAMAN PERTAMA : Memilih Cat dan Tona Warna

saya tahu saya jenis membosankan
apa yang saya pilih hanyalah warna selamat sahaja
tapi nak warna selamat tu pun takut..



colour palettes nya sangat-sangat banyak
rona kuning air/cream yang saya nak pun ada nak dekat beratus-ratus pilihan..
orang kata warna katalog dan warna sebenar di dinding akan berbeza..



dalam ketidakpastian, kami memilih Coconut..
rungsing di hati kalau-kalau terang pula nanti bila sudah di dinding kami..
namun, kami tawakkal..

 

Alhamdulillah, hasilnya exactly seperti yang saya mahukan..



contohnya ini..
dalam katalog warnanya kelihatan biru muda yang lebih terang..
dalam komputer pula kekelabuan.. tapi mungkin juga 'screen brightness' komputer itu berbeza..
dan sekali lagi, it turned out well on our walls.

dan saya amat jakun..melihat warna dibancuh sendiri depan mata..

saya rasa semua warna tersebut masih 'warna selamat'.. boleh dipadankan dengan apa jua warna lembut lain.. so takdela saya kene cari barang yang kene betul-betul of the same shades..




No comments: