Pages

27 April 2016

ASAM PEDAS MAT GEBU - Daun Kesum Bunga Kantan

as usual balik keje tanya Paih
"awak nak makan ape harini?"
selalunya akan jawab
"ikut awak laa"
dan kemudian memang sangat sukar la nak mencari idea nak makan ape kan..
tapi harini, Paih dah ade keputusan sendiri
"saya nak asam pedas ikan"
oh saya apatah lagi excitednye sebab tak perlu fikir-fikir cari idea dah


kami dah makan macam-macam jenis asam pedas, tp paling kami suka adalah asam pedas melaka..
macam lagi pekat kan..
saya tiru sebijik-sebijik resepi dari Mat Gebu
tapi saya punye kurang merah sebab tak pakai cili kering blend sendiri kot..
cili boh saya mmg ke-oren-an sikit..
memang gigih singgah kedai balik keje beli bahan supaya lengkap bau dan rasa 

Paih menambah 3 kali..tu pon sebab nasi dah habis..
sejukk hati isteri memasak kan..

okeh bunga kantan ade lebih ni, laksa penang kot next?

No comments: