Pages

04 January 2017

Khasiat Teh Hijau

whatever i'm gonna say after this, just remember, everything should be in moderation!

kerana pekerjaan kami yang tidak mengenal siang-malam, 
saya memang banyak bergantung kepada caffeine.. selalunya dalam bentuk Nescafe dalam tin..
kerana ia segera, dan berkesan!
dan juga bermakna ia sangat tidak bagus untuk kesihatan saya..dari segi kandungan gula nya, dan juga kandungan caffeine nya.

kini saya cuba.
saya cuba gantikan dengan green tea.
teh hijau uncang je.
tanpa gula.
secawan setiap pagi.
dihirup panas.


so beberapa khasiatnya termasuklah
mengandungi antioxidant, mengelak cancer, 
dan mengurangkan kolesterol..
main antioxidants yang terdapat dalam green tea adalah catechin, flavonoids and EGCG.
katanya boleh juga meningkatkan daya pemikiran, meningkatkan kadar metabolism badan
dan banyak lagi lah.


jom doakan saya istiqomah minum air tidak bergula ini.


No comments: