Pages

07 November 2016

maybe this is third decade life crisis talking...


Dalam perjalanan pulang dari kerja, terdetik hati untuk singgah ke Perpustakaan Hospital Sungai Buloh.. saja-saja, kut2 ada yang berkenan (walaupun sudah ada beberapa novel menunggu turn untuk dibaca).. memang terdapat kepuasan yang teramat luarbiasa setiap kali membeli buku, tak kiralah buku apa sekalipon, namun tak dapat dinafikan, meminjam buku di perpustakaan juga ada perasaan yang tidak kurang enaknya..the feeling of getting unlimited numbers of books FOR FREE!!! and they can be displayed on you bookshelf for at least 1 month! Mungkin ini sesuatu yang pelik, tapi saya juga mendapat satu kepuasan melihat susunan buku di rak buku..terasa puas hati...

Ketika di kaunter peminjaman, terlintas di fikiran saya, 'i wonder how it feels like to be a librarian..surrounded by books all day long'.. kerja yang tenang tidak perlu berlari-lari.. adakah ini normal? sering kali berdepan dengan orang lain yang sedang bekerja saya akan terfikir untuk 'best jug ye kalau kerja mcm ni...'... adakah ini bermakna saya tersilap memilih kerjaya?

tidak, tidak sekalipun saya menyesal dengan cita-cita saya ini...namun saya harus akui, ia bukanlah gayahidup ideal yang saya idamkan... jauh sekali saya ingin kufur nikmat yang Allah bagi..saya bersyukur... cuma saya berharap saya dapat lalui hidup yang saya inginkan.. 

maybe this is third decade life crisis talking...


No comments: